Падтрымаць насКронікаСувязь з намі55+ News

Вітамін С упершыню вылучаны з капусты амерыканскім біяхімікам Чарльзам Гленам Кінгам 4 красавіка 1932 г.

Гэты вітамін:

– Засцерагае арганізм ад інфекцый, цынгі, сардэчна-сасудзістых захворванняў, некаторых формаў раку;

– Зніжае рызыку развіцця катаракты;

– Падтрымлівае нервовую сістэму;

– Актывізуе функцыю наднырачнікаў;

– Зніжае ўзровень халестэрыну ў крыві;

– Рэкамендуецца пры лячэнні жалезадэфіцытнай анеміі;

– Павышае мужчынскую патэнцыю;

– У касцяным мозгу спрыяе адукацыі эрытрацытаў і гемаглабіну;

– Зніжае алкагольную інтаксікацыю;

– Запавольвае працэсы старэння;

– Вітамін С з’яўляецца наймагутным вітамінам-антыаксідантам, засцерагае скуру ад свабодных радыкалаў, прымае ўдзел у фарміраванні калагена.

* Неабходны штодзённы прыём вітаміна С, так як арганізм чалавека не здольны сінтэзаваць аскарбінавую кіслату (сінтэзуе толькі эмбрыён і нованароджаны дзіця да 2-х месяцаў, пры ўмове мацярынскага гадавання, калі вітамін С змяшчаецца ў дастатковай колькасці ў арганізме маці), у адрозненне ад жывёл (акрамя малпаў і марскіх свінак).

* Недахоп аскарбінавай кіслаты ў арганізме выяўляецца наступным чынам:

– Падвышаная раздражняльнасць, дрымотнасць, стамляльнасць;

– Пачынаюць сыходзіць крывёй дзясна;

– У крыві павышаецца ўзровень халестэрыну;

– Зніжаецца трываласць капіляраў;

– Можа развіцца себарэя;

– Чалавек пачынае часта хварэць прастуднымі захворваннямі;

– Цёмныя плямы на скуры;

– Згорбленая спіна;

– Лёгка ўзнікаюць крывацёку.

* З узростам ў арганізме памяншаецца выпрацоўка калагена, а таксама здольнасць засвойваць вітамін С.

* УФ-прамяні знішчаюць 2/3 вітаміна З, які паступае ў скуру, дзякуючы харчовых крыніцах.

* Вітамінам С найбольш багатыя наступныя прадукты (колькасць у 100г прадукту):

– Свежы шыпшыннік – 300-650 мг;

– Чырвоны балгарскі перац – 250 мг;

– Абляпіха – 200 мг;

– Чорная парэчка – 200 мг;

– Зеляніна пятрушкі – 150 мг;

– Зеляніна кропу – 100 мг;

– Капуста 50-70 мг і г.д.

Настой шыпшынніка

Плён (плады) шыпшынніка старанна вымыць, растаўчы і ўсыпаць у тэрмас (2 сталовыя лыжкі на 0,5 літраў вады), заліць кіпенем і закрыць. Настойваць не менш за 8 гадзін. У гарачым выглядзе настой добра дапамагае пры прастудных захворваннях. Таксама ён добра здавальняе смагу і багаты вітамінам С.

Кактэйль «вітаміны»

1/4 шклянкі чарнаплоднай рабіны, 2/3 шклянкі яблычнага соку з зялёных яблыкаў, 6 сталовых лыжак аблепіхавага соку, 6 сталовых лыжак чорнай парэчкі або цытрыны, 1 сталовую лыжку мёду. Усё змяшаць. Кактэйль гатовы.

Маскі для твару (тым, што кормяць скуру вітамінам С)

* Дробна нарэзаць пучок пятрушкі, заліць вадой і давесці да кіпення, затым працадзіць. Кашыцу пакласці на марлю і накласці на твар на 30 хвілін. Пасля гэтага твар працерці, мыць не трэба. Маску ўжываць 3 разы на тыдзень.

Адварам пятрушкі праціраць скуру штодня, захоўваць у халадзільніку.

Такія працэдуры асвяжаюць і танізуюць завялай скуру, абястлушчваюць тлустую.

* 2 сталовыя лыжкі нарэзанага кропу заліць 400 г вады, давесці да кіпення і варыць на працягу 5 хвілін. Адвар працадзіць і намачыць ім марлю, складзеную ў 3-4 разы, накрыць ёй твар і зверху пакласці поліэтылен і кашлаты ручнік. Маску накласці на 20-30 хвілін, затым спаласнуць цёплай вадой.

Кроп выкарыстоўваецца пры сухой скуры. Маска увільгатняе і сілкуе скуру.

* 2 сталовыя лыжкі здробненай зеляніны пятрушкі расцерці з 1 сталовай лыжкай мёду і 1 жаўтком. Накласці маску на твар на 15 хвілін., Затым змыць цёплай вадой.

Маска адбельвае і ўвільгатняе скуру.

* Капусту прапусціць праз мясарубку. Атрыманую кашыцу адціснуць і накласці на твар на 15-20 хвілін. Затым змыць цёплай вадой.

Маску можна выкарыстоўваць для любой скуры. Сілкуе скуру вітамінам С.

Капусны СОК

* Адціснуты сок замарозіць ў спецыяльнай формачкі. Ледзянымі кубікамі працірайце твар па раніцах. Можна карыстацца на працягу ўсяго года.

* Карысна сокам свежай капусты праціраць скуру твару і шыі.

Пры драбненні капусты вітамін С не руйнуецца, так як змяшчаецца ў гэтым гародніны ў асаблівай стойкай форме.