Падтрымаць насКронікаСувязь з намі55+ News

Гэты новы від спорту з маланкавай хуткасцю распаўсюджваецца па ўсім свеце. Чым жа ён адрозніваецца ад звычайнай хады?

Вытокі Скандынаўскай хады сыходзяць да сярэдзіны мінулага стагоддзя, калі ўпершыню фінскія лыжнікі пачалі трэніравацца летам без лыж, але з лыжнымі палкамі. Даследаванні, праведзеныя навукоўцамі, медыкамі і прафесіяналамі фітнесу паказалі, што гэты просты і не патрабуе падрыхтоўкі спорт аказвае надзвычай аздараўленчае ўздзеянне на ўвесь арганізм чалавека.

 Скандынаўская хада з’яўляецца адной з формаў актыўнага адпачынку. У параўнанні са звычайнай хадой, Скандынаўская хада ўздзейнічае практычна на ўсе мышцы цела, і людзі, якія займаюцца Скандынаўскай хадой ў большай ступені, хоць і менш інтэнсіўна, задзейнічаюць мышцы цела (у тым ліку грудзей, трыцэпс, біцэпсы, ног і жывата). Гэта прыводзіць да больш высокіх каэфіцыентаў намаганняў, чым іх звычайныя хада альбо бег трушком. А менавіта:

*развівае сілу рук і цягавітасць;

*спальвае больш калорый, чым пры звычайнай хадзе;

*памяншае нагрузку на галёнкі, калені, сцёгны, што дае магчымасць для заняткаў фізічнымі практыкаваннямі людзям з ранамі, і не зусім моцнымі цягліцамі;

*вызваляюцца суставы, што асабліва важна для сталых людзей.

Важным фактарам з’яўляецца магчымасць займацца ў прынцыпе ўсім катэгорыям людзей, незалежна ад узросту, стану або вагі.

Даследаванні паказалі, што гэты від спорту карысны для здароўя, і прыносіць станоўчыя вынікі, такія як:

-Паляпшэнне дыхальнай і сардэчна-сасудзістай сістэмы;

-Павышанае спажыванне кіслароду ў сярэднім на 20-58 %, у залежнасці ад інтэнсіўнасці трэніровак;

-Скандынаўская хада развівае ўсе мышцы ніжніх канечнасцяў, разгінальнікаў рук, умацоўвае мышцы тулава, рук і плячэй, павышае мабільнасць верхняй часткі пазваночніка і здымае напружанне цягліц вакол плячэй.

З за невялікіх нагрузак на суставы, Скандынаўская хада рэкамендуецца і людзям якія пакутуюць атлусценнем. Акрамя таго, у параўнанні са звычайнай хадой, пры занятках Скандынаўскай хадой, вы спальваеце ў сярэднім ад 20% да 40% калорый.

п

 

Дэталь кончыкаў палак, якія выкарыстоўваюцца ў Скандынаўскай хадзе.

У выпадку выкарыстання на асфальце металічны наканечнік пакрыты гумкай.

 

Эфект трэніроўкі павышаецца на 90%, за той жа час спальваецца на 46% больш калорый, чым пры звычайнай хадзе. Пры гэтым умацоўваюцца мышцы ўсяго цела: плечавы пояс, рукі, спіна, жывот, ногі. Карысць, якую прыносіць Скандынаўская хада, можна параўнаць з заняткамі фітнэсам і аэробікай адначасова, але з той перавагай, што вашы заняткі праходзяць на свежым паветры. Гэта асабліва важна для людзей пасля 50 гадоў, для тых, хто большую частку часу праводзяць за кампутарам або вядуць маларухомы лад жыцця.

Пры якіх захворваннях рэкамендуюць займацца Скандынаўскай хадой у першую чаргу?

 Хадзьба з палкамі разгружае калені, спіну, паясніцу на 30% і таму яна карысная для людзей з захворваннямі суставаў, спіны і для людзей з лішняй вагой. Нардычная хада эфектыўная для рэабілітацыі людзей, якія пакутуюць сардэчна-сасудзістымі захворваннямі і хваробамі органаў дыхання. Акрамя таго, гэты спорт павышае здольнасць арганізма да аднаўлення.

Скандынаўская хада – гэта абарона ад астэапарозу і гіпертаніі, ад інфаркту і неўрозаў. Гэта спорт, які падыходзіць кожнаму, хто хоча палепшыць сваё здароўе. Гэта спорт, якім можна займацца ўсёй сям’ёй, уключаючы дзяцей, бабуль і дзядуль.

Гэта і добры сродак для зняцця стрэсу.

Скандынаўская хада – шлях не толькі да фізічнага, але і духоўнага здароўя. Праз паўгадзіны пасля пачатку практыкаванняў арганізм пачынае выпрацоўваць сератанін і эндарфін, так званыя гармоны шчасця. Гэтыя рэчывы дзейнічаюць расслабляльна і актывуюць працу ўяўлення, павышаючы тым самым творчыя здольнасці чалавека. Так што не здзіўляйцеся, калі падчас хады вас ахіне геніяльная ідэя. Гармоны шчасця дапамагаюць хутка зняць стрэс і ўмацоўваюць нашу імунную сістэму.

Такім чынам, наперад, з палкамі для лыж, але без лыж – за здароўем!